اگر ....؟

یادم نمی یاد هیچ وقت از اینکه دختر هستم ناراضی بوده باشم. بعضی از دوست های دوروبرم را می دیدم که آرزو داشتند، پسر می بودند و دلایل خاص خودشون را هم داشتند. این به این معنی نیست که مشکلات زن بودن را حس نکردم، نه برعکس. اتفاقا خیلی هم خوب حسش کردم. سال ها زندگی مستقل برای یک زن توی جامعه ای مثل ایران درحالیکه خیلی جاها اعتقاداتت هم با نُرم، نزدیک نبوده چیزهای زیادی به آدم یاد می ده! خیلی وقت ها با آدم های تو زردی سر و کارم افتاده که ادعای مردانگی و روشنفکری داشته خفشون می کرده اما به زن فقط به عنوان یک کالای جنسی نگاه می کردن و خیلی وقت ها با آدم هایی که چون از زن فقط یک تعریف سنتی داشتن من براشون غیرطبیعی بودم. این ها را گفتم که بگم با علم به مشکلات زن بودن احساس خوبی از اون دارم. اما داشتم فکر می کردم اگر من با همین شرایط زندگی و تربیتی، پسر بودم چی می شد؟ چه جور مردی بودم. منی که خیلی جاها از آقایون خُرده می گیرم  اگر در شرایط آن ها بودم (با همه فرصت ها ومحدودیت هایی که دارند) آیا اینطوری که الان برای یک مرد، شعار می دم عمل می کردم؟  البته تصور سختیه! اما اگه منم که فکر می کنم اگر پسر بودم از اون بچه مثبت ها می شدم که همش فکر درس و مشق و کارهستند و فرتی هم عاشق دلخسته یه دختری می شدم و خودم را هلاکش می کردم! خلاصه که احتمال ازاون مرد گوگولی های اهل خانواده بودم! شما چی فکر می کنید اگرجنسی مخالف اینی که هستید بودید، چه جور شخصیتی داشتید؟  

نظرات 7 + ارسال نظر
oko.ir شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:28 ب.ظ http://www.oko.ir

جای قلم توانای شما در حرفه ای ترین جامعه مجازی ایرانی ها خالی ست...

علی خسروانی جمعه 1 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 10:11 ب.ظ http://www.khosravannameh.blogfa.com

salam
kheili jaleb bood, hichvaght intowri negah nakarde boodam behehs! amma khob nemitoonam enkar konam ke barha too delam khoda ro shokr kardam ke shokret ke ba in hame na edalati o birahmi laghaal man joze gooroohe zalem hastam! :D amma khob say kardam ke nabasham. be har soorat intowri negah nakarde boodam , khob adati nist ke bekhay dokhtar bashi, harchand khanooma kheilihashoon bekhtare khieli zolmha o mahdoodiatha khstan ke jaye hata yeki az ghozbittarinamoon bashan :D
amma age fek konam...tasavoresham sakhtehaa...khob...mitoonam begam chon alan man nemoonei az towsifate shoma az ye pesare gsare + hastam, ehyanan dokhtare khoobi mishodam ehyana, albate azoona ke zir ziraki gahi ziraabi ham kam nemiaran! amma khob laaghal zaheran kolli bacheye khoofi mishodam.
bye ta hi

سلام. دوست عزیز چه حرف هایی می زنیدا، کی گفته به خانما ظلم می شه؟!! (;

رها سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:52 ق.ظ http://radiocity.blogfa.com/

من اگه مرد بودم به احتمال قریب به یقین از اون مردهای عیاش روزگار می‌شدم D:

اونوقت من رو هم می بردی الواطی که یه خرده آدم بشم؟ (;

رها چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:52 ق.ظ http://radiocity.blogfa.com/

اون‌وقت تو رو می‌گرفتم و تبدیل به یک مرد عیال‌وار سربه‌راه می‌شدم و شب‌ها با دو هندوانه‌ی بزرگ در زیر بغل میومدم خونه و داد می‌زدم:
ززززززززززززززززن! بیا این هندونه‌ها رو بگیر!
این‌جوری به آدمیت نزدیک‌تره D:

حیف رها جونم ! نگو از حسرت مردم! منم بدو بدو میومدم پیشوازت و می گفتم خسته نباشید آقا!!!! (;

رها پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 02:21 ق.ظ http://radiocity.blogfa.com

خب آخه فکر نمیکنی اونوقت تو پستو چه بلاها که سرت نمیومد؟
دختر دهن منو باز نکن D:

ای ای ای ای! حقا که الواط می شدی!D:

شیخ الشیوخ سه‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 08:59 ق.ظ http://garmabeh.wordpress.com

نکنه رفتی
هیچ خبری ازت نیست ؟

نه شیخ هستم. سرم شلوغه! شرمنده!

ندا پنج‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:21 ب.ظ http://dedaee.blogfa.com

نمی خوای خبری از خودت بدی؟؟

زنده ام!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد