برنارد شاو

• کسی که می تواند عمل می کند کسی که نمی تواند پند می دهد...

• در زندگی قرار نیست خودتان را کشف کنید ; قرار است خودتان را بسازید.

• بزرگترین تنبیه برای دروغگو , بی اعتمادی همه به او نیست ; بی اعتمادی او به همه است.

• امروز فقط بی سوادها می توانند کتاب خوب بخرند.

• تنها کسی که با من درست رفتار می کند خیاطم است که هر بار که مرا می بیند , اندازه های  جدیدم را می گیرد ; بقیه به  همان اندازه ای قبلی چسبیده اند و توقع دارند من خودم را با آنها جور کنم.

• بهترین جا برای آزمودن تربیت یک آدم , وسط دعواست.

• تنها دوره ای که آموزش من متوقف شد دوران مدرسه بود.

• هیچ کس نمی تواند تمام عمر , خوشی را تحمل کند ; در این صورت دنیا جهنم می شد

• یک بچه مدرسه ای که با کتاب هومر بر سر همکلاسی اش می زند , احتمالا ایمن ترین و منطقی ترین استفاده از اساطیر را کرده است.

• در زندگی 2 تراژدی هست: اینکه به آنچه قلبت می خواهد نرسی و اینکه برسی.

• دروغ های خوشبینانه چنان قدرت درمانی بالایی دارند که اگر پزشکی نتواند آنها را به صورت متقاعد کننده ای به زبان بیاورد , به درد این شغل نمی خورد.

• صمیمی بودن خطرناک است ; مگر اینکه احمق هم باشید.

• از کسی که به کار بد شما پاسخی نمی دهد بترسید ; او نه شما را می بخشد , نه می گذارد خودتان را ببخشید...  

  

با تشکر از مزدای عزیز 

 

 

 

سایه ها

در زیر نورهای دَرهم خیابان، سایه ها از هر طرف از من دورتر و دورتر می شوند!